امیرحسین آرمان مهمان «بخارست» شد
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۱۸۳۹
جدیدترین خبر از پروژه فیلم سینمایی بخارست، حکایت از این دارد که امیرحسین آرمان هم به تیم بازیگران این فیلم پیوست.
به گزارش خبرگزاری برنا، پیش از این پژمان جمشیدی و حسین یاری هم برای بازی در فیلم بخارست قرارداد بسته اند.
فیلم سینمایی بخارست به تهیه کنندگی علی طلوعی، کارگردانی سید مسعود اطیابی و نویسندگی حمزه صالحی جدید ترین محصول نبراس پیکچرز است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
این فیلم در مرحله پیش تولید است و پس از عقد قرارداد با سایر بازیگران، وارد مرحله فیلمبرداری می شود.
فیلم بخارست دومین همکاری مشترک علی طلوعی و امیرحسین آرمان است که پیشتر در سریال مانکن که پرمخاطب ترین سریال سال ۹۸ در شبکه نمایش خانگی بود، همکاری داشته اند.
انتهای پیام //
بیشتر بخوانید استقبال مردم از حضور محسن تنابنده و رضا عطاران در سینما قدس و سینما آزادی رکوردشکنی «گینس» در دو روز اول اکران / تنابنده و عطاران با مردم فیلم می بینند لینک کپی شد ارسال به دیگران وبگردی بازی روابط عمومی فیلم سینمایی برنا امیرحسین آرمان بخارست عناوین مرتبط استقبال مردم از حضور محسن تنابنده و رضا عطاران در سینما قدس و سینما آزادی رکوردشکنی «گینس» در دو روز اول اکران / تنابنده و عطاران با مردم فیلم می بینند کارگردان «دینامیت» به «بخارست» می رود بازگشت نوید محمدزاده به تئاتر بلیت سینما نیم بها شد نظر شما نام ایمیل نظر خود را بنویسید: ارسال پربینندهترین اخبار فرهنگ و هنر ۱ بازیگر و مجری سیما راهی بیمارستان شد ۲ محمدحسین فرحبخش: برخی قصد انتقام از فرهاد اصلانی را داشتند ۳ «از سرنوشت 4» میلیونی شد ۴ پوراندخت مهیمن: اعتراض سینماگران زن به خشونت علیه زنان اتفاق مفیدی برای جامعه است/ این معضلات نباید در خفا بمانند ۵ پژمان جمشیدی و حسین یاری راهی بخارست شدند ۶ مهشید افشارزاده: سودای بازیگری افراد بسیاری را در دام سوءاستفادهگران میاندازد/ انتخاب بازیگر باید بر اساس توانایی باشد نه مسائلی چون زیبایی چهره! ۷ دیدار دوباره بازیگر و کارگردان در کانادا ۸ از سیلی ویل اسمیت تا شکایت از اصغر فرهادی/ یکی جلوی «بچه» ایرج طهماسب را بگیرد!/ زیر خاکی های محبوب/ بیانیه زنان هنرمند و نبش قبر بعضیها! ۹ فیلم / عمل جراحی بهرام افشاری بدون بیهوشی ۱۰ فیلم/نوجوان ایرانی اشک داوران عصر جدید عراقی را درمیآورد ۱۱ بازیگر معروفی که قرار بود در نقش اوباما بازی کند ۱۲ علی اوجی تولد مهران مدیری را این گونه تبریک گفت ۱۳ بازیگر «یوسف پیامبر» به شب نشینی مسعود روشن پژوه می رود ۱۴ تفاوت عرضه و اصالت از نگاه محمدرضا گلزار با کنایه!/اصالت رو نه میشه خرید نه میشه اداشو درآورد! مهمترین اخبار حذف ارز ترجیحی، به ضرر یا به نفع بیماران؟/ دارو گران خواهد شد اما مردم نباید این گرانی را بپردازند! افشاگری مربی تیم ملی از خوراکی که آلوده به مواد بود/ دلارام ذاکرانی: امکانات فدراسیون کشتی برای ما رویایی است! یحیی مقصر نیست/ مدیران قبلی ظلم بزرگی به پرسپولیس و هوادارانش کردند گلایه زائران عتبات از خدمات دهی ضعیف/ مسئولیت تامین رفاه کربلاییها با چه کسی است؟ رانندگان تعقیب کننده آمبولانسها با طرح کوچه نجات جریمه میشوند آخرین اخبار فرهنگ و هنر امیرحسین آرمان مهمان «بخارست» شد احسان صادقی:«علاقه قلبی ما آن بود تا برای تعدادی از افراد اشتغالزایی کنیم» مصطفی اقلیما: خشونت علیه زنان تنها مربوط به سینمای ایران نیست / این معضل یک مسئله اجتماعی است و نباید آن را شخصی دید آغاز اجرای تئاتر «فریاد خاموش» با یاد علی سلیمانی روایت مهاجرت در مستند روایی «ایران به توان من» داستان کتاب "غریب آلواتان" در برنامه امروز «دعوت» پایان تصویربرداری فصل دوم «نجلا» اوایل اردیبهشت ماه بزرگداشت عطار در «سیمرغ» فریبا نادری: فضای مجازی به کمتر شدن تعارضات جنسی در سینما کمک کرد جواد مزدآبادی: شبکه نمایش خانگی یکی از دلایل افت کیفی سریالهای تلویزیون است/ سلیقه و دانش مدیران در ساخت سریالهای پر محتوا تاثیرگذار است! «در ستایش شکاکیت» مجموعه مقالاتی از برتراند راسل درباره موضوعاتی از حسد تا زبالههای فکری «ما وارثان انقلابهای جهان هستیم» کتابی برای شناخت چهگوارای آفریقا فیلم / عمل جراحی بهرام افشاری بدون بیهوشی مرتضی سرهنگی خاطراتی را از شهید آوینی مرور کرد راه اندازی پخش تخصصی کودک و نوجوان در سینمای ایران «کن – پامنار» در ایستگاه پایانی اخبار برگزیده برگزاری جلسه آزادسازی ارزهای مسدودی با حضور هیات قطری طعنه اینستاگرامی فغانی به سرمربی استقلال درخششی که برای رهایی از شکست کافی نبود رکورد عجیب مجیدی در جام حذفی بازتاب بیانات مقام معظم رهبری در رسانههای خبری عرب زبان منطقه آشغال 4000 میلیاردی! قیمت کاغذ سرسام آور شد! هدیه جذاب دیوید بکام به پسرش! جام حذفی در انتظار یک قهرمان جدید واکنش طالبان به حمله به کنسولگری ایران جای خالی که با گزینه مناسب پُر نشد پیادهروی روی اعصاب سرخپوشان لواندوفسکی با بارسلونا به توافق رسید شبکه اجتماعی نشست خزعلی با امضا کنندگان بیانیه" آزار زنان" رونالدو: به شما مربوط نیست پسرم چه میپوشد اتاق فرمان قتل طلبه های سنی و شیعه به احتمال قوی یکی است! ۸۷ درصد متقاضیان، وام ازدواج خود را دریافت کردند آخرین اخبار بازار اخبار پربازدید اخبار برگزیده قیمت زنده نرخ سکه و ارز لیگ ایران و جهان آرشیو اخبار صفحه نخست | ارتباط با ما | درباره ما | آرشیو |تمام حقوق برای خبرگزاریبرنامحفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است
طراحی سایت خبری و خبرگزاری آساممنبع: خبرگزاری برنا
کلیدواژه: بازی روابط عمومی فیلم سینمایی برنا امیرحسین آرمان بخارست امیرحسین آرمان
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۱۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
سرگذشت غمانگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران؛ صدیقه سامی نژاد که بود؟ (+عکس)
دهم اردیبهشتماه سالروز درگذشت بازیگری است که نه تنها به عنوان نخستین هنرپیشه زن ایرانی شناخته میشود بلکه از منظری دیگر او را اولین قربانی در ناتوانیِ بومی کردنِ تفکر مدرن در سینمای ایران میدانند. صدیقه (روحانگیز) سامینژاد بازیگر فیلم «دختر لر» پس از نقشآفرینی در نخستین فیلم خود آنقدر سختی دید که هرگز حاضر به تکرار این تجربه نشد.
به گزارش روزیاتو، نام روحانگیز سامینژاد که متولد سال ۱۲۹۵ در کرمان بود، با بازی در نقش «گلنار» در فیلم «دختر لُر» برای همیشه در تاریخ سینمای ایران باقی مانده است. «دختر لر» نخستین اثر ناطق سینمای ایران است و در سال ۱۳۱۲ توسط خانبهادر اردشیر ایرانی و عبدالحسین سپنتا ساخته شد.
با پخش «دختر لر» در سینماها که با استقبال فراوانی هم روبرو شد، سامینژاد به شهرت رسید اما بعد سرنوشت بسیار تلخی پیدا کرد.
فریدون جیرانی سال ۱۳۸۹ در دورانی که پخش یک مصاحبه با فریماه فرجامی بعد از سالها بیخبری و با تصاویری تکاندهنده از این ستاره سالهای دور سینما واکنشهای تندی را به دنبال داشت، در مطلبی بیان کرد:
زندگی بازیگران در سینمای ایران تلخ است و این فقط مربوط به سالهای پس از انقلاب نیست. از ابتدای ورود سینما به ایران این سرگذشت تلخ تکرار شده است. ۱۳ اردیبهشت سال ۱۳۷۶ یک روز صبح به دفتر مجله سینما زنگ زدند و گفتند روحانگیز سامینژاد مُرده است. من تا آن روز فکر میکردم روحانگیز سامینژاد باید سالها پیش مرده باشد. به خانه خواهرش عالیه زند تبریزی زنگ زدم و دیدم خبر درست است. رفتم خانه عالیه زند تبریزی و فهمیدم سامینژاد بعدازظهر چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۷۶ در سن ۸۶ سالگی در تنهایی مرده و روز پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت در قطعه ۳۴ ردیف ۴۴ شماره ۴۶ در جایی گمنامی خاک شده است. رختخواب سامینژاد وسط خانه بود. تنها میراث این اولین بازیگر سینما یک کیسه نایلونی بود و داخل آن یک بسته سیگار، یک شناسنامه و بروشور تانشده «دختر لر».
این کارگردان سینما همچنین گفته بود:
من قبل از دیدن این میراث، تصویر سامینژاد را در فیلم تهامینژاد دیده بودم که گریه میکرد و دیگر هیچ. «ایران قادری» که یک روز سرشناسترین بازیگر تماشاخانه تهران بود، چه شد؟ چگونه مُرد؟ چه کسی خبر داشت؟ و خیلیهای دیگر. ریشه سرگذشت تلخ بازیگران در سینمای ایران را باید در جامعهای جستجو کرد که نتوانسته است تفکر مدرن را بومی کند و در خود حل نماید. متاسفانه اولین قربانیان این ناتوانی بازیگران زن سینما بودند.
عباس بهارلو – مورخ و پژوهشگر سینما – در سال ۱۳۸۱ مطلبی درباره این بازیگر نوشته بود که در بخشهایی از آن آمده است:
وقتی در سال ۱۳۱۲ فیلمِ «دختر لر» ساخته مشترک خانبهادر اردشیر ایرانی و عبدالحسین سپنتا، که صدیقه سامینژاد در آن نقش «گلنار» را بازی میکرد، در تهران نمایش داده شد، در میان مردمی که برای بار نخست سیمای یک زن ایرانی را بر پرده سینما دیده بودند واکنشهای ناگواری برانگیخت، که بهدرستی روشن نیست ــ و احتمالاً هیچگاه نیز معلوم نخواهد شد ــ که آیا خانم صدیقه سامینژاد تصوری از آن واکنشها در ذهن داشته است یا خیر، و آیا اگر میداشت حاضر به ایفای نقش در آن فیلم میشد؟
گفته میشود که در آن مقطع آوانس اوگانیانس نیز کوششهایی را در زمینه ساخت فیلم انجام میداد و در اینباره بهارلو ادامه داده است:
بهموازات فعالیتهای سختکوشانه اوگانیانس در ایران، عبدالحسین سپنتا و خانبهادر اردشیر ایرانی نیز برای ساختن نخستین فیلم مشترک در هندوستان در جستوجوی بازیگر زنی بودند که زبان فارسی بداند و نقش «گلنار» را در فیلم «دختر لر» بازی کند. تا قبل از دوره پهلویِ اول بازی زنانِ مسلمان در نمایشها و تعزیهها ممنوع بود و بازیگران زنی که در این سالها در فیلمهای اوگانیانس و مرادی ایفای نقش میکردند مانند مادام سیرانوش، لیدا ماطاوسیان، ژاسمین ژوزف، زما اوگانیانس و آسیا قسطانیان (کوستانیان) از بانوان ارمنی بودند که اکثر آنها از صحنه تئاتر به سینما آمده بودند، بههمین دلیل موانع کمتری بر سرِ راه خود داشتند.
سپنتا موفق شد صدیقه (روحانگیز) سامینژاد، همسر یکی از کارکنان کمپانی امپریال فیلم بمبئی، را که از سیزده سالگی از کرمان به هندوستان رفته بود مجاب کند و با این توضیح که نام او بهعنوان نخستین بازیگر زن در تاریخ سینمای ایران ثبت خواهد شد ــ که شد ــ موافقت او و شوهرش، دماوندی، را برای بازی در فیلمش جلب کند. بدین ترتیب گروه هندی ـ ایرانی عبدالحسین سپنتا و اردشیر ایرانی کار خود را در هندوستان آغاز کرد.
«دختر لر» نخستین بار در سیام آبان ۱۳۱۲ در دو سینمای مایاک (دیدهبان) و سپه بر پرده آمد، و نمایش آن، سال بعد از دوم مردادماه ۱۳۱۳ در سینما مایاک تکرار شد، و پس از یک ماه از چهارم آذر نمایش آن در سینما سپه به مدت پنجاه روز ادامه یافت. سپس با یک دو هفته وقفه در همینسینما از نو بر پرده رفت. استقبال از فیلم بسیار پُرشور بود و حتی «مادر بزرگهای خیلی پیر» هم رفتند تا سرگذشت «دختر لر» را بهچشم ببینند.
ایفای نقش گلنار در «دختر لر» موجب شد که صدیقه سامینژاد چنان انگشتنما و زبانزد خاص و عام شود که هم با دشنام روبرو شد و هم با تشویق برخی مردم در شهرهای مختلف.
سامینژاد در سال ۱۳۴۹ یعنی ۳۷ سال پس از نمایش «دختر لر»، در مستندی از محمد تهامینژاد با نام «سینمای ایران از مشروطیت تا سپنتا» حضور یافت و به روایت زندگی دشوار و پر از رنج خود پرداخت.
از تهامینژاد نقل شده است:
اغلب بهطور کنترلنشدهای میخندید و در حالیکه اشک در چشمانش حلقه زده بود به من گفت که هنگام اقامت در هند ایرانیهای متعصب او را مورد ضربوشتم قرارمیدادند و حتی بطری بهطرفش پرتاب میکردند. بهطوریکه همواره مجبور بود همراه با محافظ از استودیو امپریال فیلم خارج شود.
درباره این چهره مستند دیگری با نام «روحانگیز سامینژاد» به کارگردانی مجید فدایی نیز ساخته شده که در ارتباط با زندگی نخستین بازیگر زن سینمای ایران و ایفاگر نقش «دختر لر» است.
سامینژاد در حالی در ۸۰ سالگی از دنیا رفت که خاطرات زیادی از دورانی که «دختر لر» ساخته شد و حواشی پیرامون آن بازگو نشد. فریدون جیرانی که مطالعات زیادی درباره تاریخ سینما دارد، با بیان اینکه چنین اتفاقی فقط مختص نخستین بازیگران سینما نبوده، در مصاحبهای با ایسنا گفته بود:
بسیاری از بازیگران سینما، حرف و تاریخ سینما را با خود به زیر خاک بردند. من بارها به آنها گفته بودم که اجازه بدهید این اطلاعات به نسلهای دیگر انتقال داده شود، اما بسیاری از آنها به این موضوع توجه نکردند.
قدیمیهای معروف، بریدهاند و سعی میکنند که صحبت نکنند، چون معتقدند سالها به آنها بیلطفی شده است و دل پرگلایهای دارند. مثل ناصر ملک مطیعی که من یک بار از او دعوت کردم تا به خانه سینما بیاید و درباره «چهارراه حوادث» (فیلمی به کارگردانی ساموئل خاچیکیان) صحبت کند و هرچه اصرار کردم موافقت نکرد. فردین هم دق کرد، در حالی که میتوانست بازی کند. در یکی از برنامههای تلویزیونی هفت، بعد از سالها آقای افخمی گفت که اگر به تاریخ سینما مراجعه کنید میبینید که بعد از فیلم «گنج قارون» تعداد سینماهای تهران افزایش پیدا کرده است بنابراین نمیتوان نقش فردین را در تاریخ سینمای ایران انکار کرد اما سالها تلاش شد که این نقش را انکار و حذف کنیم اما نتوانستیم. برای همین بعد از فوت او تشییع جنازه باشکوهی شکل گرفت. او میتوانست بازی کند، چرا بازی نکرد؟ اگر بازی میکرد چه اتفاقی میافتاد؟ در سینمای سی سال اخیر که علی بیغمی وجود نداشت، میتوانست نقش یک پدر را بازی بکند.
کانال عصر ایران در تلگرام